onsdag 4 oktober 2017

Månadsrapport September 2017

Här kommer bloggens tredje månadsrapport
September månad har lite blandade känslor, jag hade större utgifter än väntat och jag låg 1.3 procentenheter från jämförelseindex, däremot så ligger jag nu i fas med min eget kapitalmål och det ser ljust ut på börsen nu. Så jag är nöjd!


Kassaflödet för September har varit normalt, CSN + Bostadsbidrag hamnade på ca 11 000 SEK och utdelningar och räntor på ca 400 SEK. Totala utgifter har hållits nere även fast jag var tvungen att köpa kurslitteratur för 1 100 SEK, jag hamnade trotts detta bara 500 SEK över min budget. Så jag är nöjd med kassaflödet.







Nya investeringar under månaden uppgick till 2 000 SEK allt sattes in på Avanza och majoriteten hamnade i obligationer och likvider delen av portföljen då jag gjorde en större ombalansering i början av månaden vilket tömde min krigskassa.
Jämförelseindex ökade med 5.10 % medans pengamaskinen ökade med 2.85 %. Inte riktigt stolt över detta, men jag tror att pengamaskinen snart springer ikapp jämförelseindexet.













Mitt egna kapital har minskat med ca 1 000 SEK vilket är väldigt bra då jag hade räknat med -4 000 varje månad som student. September har gjort att jag nu ligger i fas med mitt mål på eget kapital, från att ha legat efter med ca 5 000 SEK.



1 kommentar:

  1. Hej Resan Mot Miljonen, vilken härlig blogg du har! Det ska bli kul att följa din resa. Jag lägger till dig på min blogglista förresten!

    Med vänlig hälsning Frihetsmaskinen

    SvaraRadera